Monday 31 May 2010

DUA WAKIL AQSA SYARIF DI DALAM KONVOI GAZA FLOTILLA MASIH TIDAK DIKETAHUI




Sehingga saat ini dua orang wakil Aqsa Syarif yang menyertai rombongan misi kemanusiaan Lifeline4Gaza (LL4G) yang bertolak dari pelabuhan di Turki masih tidak ada khabar berita. Mereka ialah al-Fadhiil al-Ustaz Hj Hasanuddin Mohd Yunus (Pengerusi Aqsa Syarif) dan Dr Selamat Aliman (Bendahari Aqsa Syarif).

Sehingga hari Jumaat, ibu pejabat Aqsa Syarif masih dapat berhubung dengan mereka melalui internet, namun selepas itu tiada khabar berita, kecuali melalui 'team' LL4G.

Hubungan terus terputus mulai hari Sabtu malam 29 Mei 2010 sehingga sekarang.

Keluarga Ustaz Hj Hasanuddin menetap di Johor Bahru, manakala keluarga Dr Selamat menetap di Perak dan Shah Alam. Pihak Aqsa Syarif terus berusaha mendapatkan sebarang maklumat terkini dari sumber-sumbar gabungan NGO, rakan agensi media dan dengan apa juga kaedah.

Berikut adalah antara petikan kata-kata isteri Ustaz Hasanuddin (Pn Hjh Sharifah Mahiza) lewat semalam;

"Belum pun ustaz syahid... ana menerima berpuluh-puluh panggilan dan sms yang bertanya kabar dan memberi semangat dan peransang.

Inilah yang di katakan ukhuwah. Dari seluruh Malaysia hingga Brunai mendoakan ustaz dan pasukannya di sana, dan mendoakan kami disini. Di zaman sahabat Nabi saw, menjadi cita-cita para sahabat mengejar syahid .. ada yang sedag makan kurma, tidak habis terus maju ..ada yg baru kahwin meninggalkan isteri...

Begitu juga ana rasakan... ustaz mencari syahid sejak dulu di awal perkahwinan kami, sentiasa dia sebut-sebut kpd ana hingga lah diberi peluang kali ini... beliau diizinkan Allah menyertai konvoi ....

Antara kekasih hati dan menjadi kekasih Allah mana satu yang patut ana doakan untuk dia ......?

Jazakumulahukhairan kepada semua yang memberi sokongan dan mendoakan kami dan sahabat yang dalam perjuangan... Moga sokongan antum memberi ana dan kami sekeluarga kekuatan untuk berhadapan dengan apa jua kemungkinan. "

Bagi anak Dr Selamat Aliman yang pergi mewakili Aqsa Syarif, PACE dan Jemaah Islah Malaysia (JIM) iaitu Abdullah Muis, 22, berkata, kali terakhir bapanya menghubunginya melalui telefon ialah pada Khamis, sebelum menaiki kapal di Turki. Seterusnya, dia hanya mengetahui perkembangan konvoi tersebut melalui Internet.

"Ayah ada beritahu suasana sebelum dia dan rakan-rakannya menaiki kapal sangat tenang dan pasukan dari Malaysia bersemangat untuk ke Gaza bagi menghantar sumbangan," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Abdullah berkata, mereka sekeluarga masih lagi tergamam dan tertanya-tanya bagaimana situasi dan keselamatan bapa mereka di sana. Menurut Abdullah, apa yang dapat mereka sekeluarga lakukan ialah mendoakan supaya bapanya dan semua peserta selamat.

"Kalau ditakdirkan ayah terkorban, kami reda kerana ianya jalan terbaik yang telah ditentukan oleh Allah swt," katanya.

Sama-samalah kita seluruh rakyat Malaysia sama-sama berdo'a semoga Allah swt menganugerahkan yang terbaik buat mereka yang menyertai konvoi LL4G yang sebenarnya mewakili seluruh rakyat Malaysia di dalam membantu rakyat Palestin yang ditindas regim zalim zionis Israel.


No comments:

Post a Comment