Saturday 29 May 2010

Terkini Konvoi Bantuan Ke GAZA



... berikut ada berita baru diterima... setelah kita menunggu hampir 24jam tiada khabar berita... Alhamdulillah kita masih dapat menerima berita dari para mujahid kita ... Allahu Akbar..!
Aslkm wr wb sahabat & sohibah akhukum fillah. Semoga antum dan kami di sini terus dalam rahmat dan keampunan Allah sekarang ni jam 2:00pagi di tengah-tengah lautan mediterranean. Ramai yang berada dalam kapal tidak tidur dan bermunajat kepad Allah. Betapa keberadaan kami di tengah-tengah lautan luas ini menjelaskan kebenaran ayat-ayat Allah yang kita baca saban hari.
Beberapa updates:-
1) bersama kami sekarag ada 4 buah kapal.
2) 3 buah kapal (sebenarnya boat, bukan kapal) tidak dapat sertai konvoi, semuanya daripada Greece. Jadi sekarang tinggal 6 kapal dan akan teruskan konvoi ini.
3) Kami dijangka sampai di perairan Gaza hari Sabtu (jam Turki).
4) Pasal Israel intercept commucations pun tak betul juga.

Kami berada di tengah lautan, jadi. tentunya kadang-kadang ada communications, kadang-kadang tidak ada. Itulah sahaja status terkini dari kami di lautan.
Segala maklumat tentang serangan ke atas konvoi adalah tidak benar.
Sekejap lagi, jam 3 pagi, kami akan buat tahajjud beramai-ramai di deckkapal. Alhamdulillah setakat ini majoriti crew amat komited dengan solat berjamaah, ramai kelihatan terikat dengan al Quran. Dalam perjalanan ana kemedia control room tadi, ramai juga yang bersendirian di sudut-sudut di merata tempat dalam kapal ini bermunajat kepada Allah. Insya Allah, hari ini:
1) akan kami teruskan live updates on Awani
2) sheikh qaradawi akan buat media statement on Al Jazeera berkaitan dengan konvoi ini.
Sekian dari Laut Mediterranean. Teruskan doa dan munajat antum.

No comments:

Post a Comment