Monday 7 June 2010

Kezaliman Rejim Israel Dideahkan Bekas Tahanan




6 Jun 2010 dalam program TV1 - Palestin Kami Bersamamu semua 12 bekas tahanan tentera Israil dari yang merupakan sukarelawan negara di Flotila Kapal bantuan Ke Gaza telah mendedahkan sebahagian lagi kezaliman, keganasan, tidak bertamadun dan buruknya akhlak tentera Israel ketika menyerang, melanun dan menzalimi penumpang Kapal Mavi Marmara yang tidak bersenjata. Dalam wawancara penuh emosi yang dimoderatorkan oleh Syed Munawar turut dihadiri oleh para penyokong NGO Islam dan ahli keluarga mangsa.
Beberapa kesimpulan dari penceritaan 12 bekas tahanan Israel itu ialah:-
1. Tentera Israel sebenarnya penakut dan pengecut... oleh itu mereka menutup mulut, membawa pelbagai senjata dan cabut lari walaupun hanya disembur air dari hos air di kapal yang tidakpun menyembur kuat.
2. Keganasan mereka ialah membawa senjata dan peluru hidup, menembak rambang tanpa mengira siapa di hadapan mereka.
3. Mengikat tangan kebelakangn semua banduan sehingga 15 jam dan tidak membenarkan mereka ke bilik air pun.
4. Memijak, menendang, megherdik dan menengking tahanan tanpa belas kasihan.
5. .... dan pelbagai lagi yang kesimpulannya boleh digelar sebagai Binatang Buas bertopengkan manusia.

Media antarabangsa pro Israel seperti CNN melaporkan sebaliknya dan membohongi dunia tentang apa yang berlaku di kapal Mavi Marmara dalam kejadian awal pagi 31 Mei 2010 itu, dan semua laporan media pro Israel itu adalah suatu KEBOHONGAN yang dirancang bagi mengabui mata dunia. Kini Malaysia melalui 12 wira Malaysia yang balik ke tanah air, membawa berita benar dan "bukan penglipur lara" kata Ust Hasanuddin. "Berita-berita yang kami bawa merupakan berita nya dan perlu direnung dan disebarluaskan kepada rakyat Malaysia agar terus membantu perjuangan Palestin tanpa berbelah bagi". Sokongan kewangan, moral, doa dan malah bantuan kepakaran diperlukan di Palestin.
Mengikut Ust Hasanuddin lagi, semua kesakitan yang dilalui itu semua tidak melemahkan semangatnya untuk terus berjuang membantu penduduk Gaza dan Palestin dan memebbaskan Al-Aqsa. Dr Selamat pula menjawab bahawa... jika minggu hadapan ada misi bantuan ke Gaza, ia tetap akan turut serta.

No comments:

Post a Comment